Sunday, June 3, 2012

"KALIMAH MUHAMMAD S.A.W & ALLAH PADA LOGO POLIS"


Adakah anda masih ingat tentang isu haram penggunaan nama Allah bagi golongan non-muslim??? kalau betullah kerajaan/UMNO ingin pertahankan penggunaan nama Allah ini bagi golongan non-muslim,kenapa tidak di pertahankan sejak dulu lagi?Padahal penggunaan nama Allah ini bagi non-muslim sudah lama digunakan.Tapi kenapa baru nak pertahankan kalimah Allah ini?saya bukan nak menyebelahi pihak non-muslim,tapi saya sungguh heran dengan perkara ini.Kalau benarlah mereka ini ingin mempertahankan Islam,kenapa tidak dari zaman Tunku Abdul Rahman lagi mereka pertahankan.Dan saya rasa pelik dengan perkara ini sebab kalau mereka beriya-iya sangat nak pertahan kalimah Allah ini,maka apakah bezanya dengan penggunaan kalimah Allah pada logo polis???


Jadi bagi saya ini tidak adillah kerana kalau mereka nak sangat mengharamkan penggunaan kalimah Allah itu untuk golongan non-muslim maka penggunaan Kalimah Allah itu juga harus diharamkan penggunnannya di logo Polis.Bagi saya,saya cukup bantahlah dengan adanya Kalimah Allah pada logo Polis ini.Sebabnya ialah:

1. Pekerja-pekerja Polis ini bukan semuanya beragama Islam,jadi dengan logiknya tidak boleh digunakan oleh non-muslim sesuai dengan isu "Laranagan Penggunaan Kalimah Allah Bagi Non-Muslim".

2. Kalimah Allah atau Muhammad s.a.w. ini bukanlah boleh dibawa main-main.Bayangankanlah kalau kita memakai uniform Polis dan masuk kedalam tandas.Apakah boleh membawa Kalimah ini ketempat pembuangan najis?sedangkan ayat-ayat al-quran juga tidak boleh dibawa ke dalam tandas.

3.Bayangkan logo Polis ini dipijak-pijak,dilangkah-langkah,dan dibaling oleh musuh-musuh Polis atau musuh-musuh Islam.Sebagai contohnya,anda boleh lihat sendiri dalam gambar ini.


4. Dan bayangkanlah kalau pakaian Polis ini yang mempunyai Kalimah Allah kita cuci dalam mesin basuh,lepas pakaian tersebut sudah kering kita BUANG kedalam bakul.Apakah hina sangat nama Allah dan Nabi Muhammad s.a.w.?Apakah rendahnya darjat Allah dan Nabi s.a.w.? dan mungkin juga kita secara tidak sengaja terduduk pada topi Polis yang siap dengan logonya serta mungkin secara tidak sedari kita melakukan kezaliman dengan menggunakan uniform yang mempunyai Kalimah Allah,tidakkah ini satu penghinaan terhadap umat ISLAM???

Jadi inilah sebabnya saya sangat-sangat membantah dengan perkara ini.Ingatlah,mungkin ramai umat Islam tidak menyedari dengan apa kesannya kalau mengguna Kalimah Allah ini dengan sesuka hati sebagai contohnya pada Logo Polis.Bukan sahaja Polis,malah Logo Tentera juga sama.
Persoalannya,Mengapa mereka (Barisan Nasional) kerajaan Malaysia tidak mengeluarkan tentang isu Kalimah Allah pada logo Polis sedangkan mereka beriya-iya sangat nak pertahankan Kalimah Allah dalam isu "Haram bagi golongan non-muslim menggunakan Kalimah Allah".???Apakah ini hanya isu POLITIK semata-mata dan bukan isu Akidah Umat Islam???Jadi nasihat saya kepada Pemerintah,kami sebagai umat Islam menyuruh untuk mengadakan demonstrasi bagi melarang penggunaan Kalimah Allah pada logo Polis jika mereka (UMNO/BN) benar-benar tidak mahu Islam itu dihina.Bagi saya tidak wajarlah kalau hanya diadakan demonstrasi untuk isu penggunaan Kalimah Allah dalam gereja atau untuk non-muslim sahaja.

1 comment: